Hvorfor skal virksomheden investere i Apps?

iPhone AppsMange virksomheder kan opnå forretningsmæssige fordele ved at tilbyde mobile Apps. Det kan være i form af lettere arbejdsgange for medarbejderne eller en ekstra service for eksisterende og nye kunder.

Herunder kan du læse nogle af fordelene der kan være ved at inddrage mobile Apps i virksomhedens markedsføringsstrategi.

Signalværdi

Først og fremmest kan der være en stor signalværdi i at vise, man tilbyder nogle af sine services via en App. Forleden talte jeg med en virksomhed som kiggede på forskellige platforme til nyhedsbreve. Foruden stabilitet og brugervenlighed blev der lagt stor vægt på at man kunne få et overblik over statistikker for nyhedsbrevene via deres mobiltelefon.

Kundeloyalitet

Tilbyder man kunderne en service, som er bedre end hos konkurrenterne, vil det føre til større kundeloyalitet.

Frisøren kunne eksempelvis tilbyde at man kan se ledige tider og bestille tid mens man sidder i toget eller står i kø i supermarkedet. Dette giver kunden overblik og aflaster samtidig frisøren med færre telefonopkald.

Tiltræk nye kunder

Når man udgiver en App til iPhone og Android, vil den kunne hentes direkte på telefonen i henholdsvis App Store og Google App Marketplace. Når folk søger efter en specifik funktionalitet, vil de få vist et resultat af relevante Apps. Selvom virksomhedens App ikke svarer helt til det som brugeren søger, er der stor mulighed for at den vil dukke op i listen, hvis den har lidt relevans til søgningen.

Målrettet funktionalitet

Apps kan designes til at understøtte et specifikt behov. Til forskel fra en hjemmeside har man mulighed for at skære alt overflødigt fra og fokusere på den service og funktionalitet man ønsker at tilbyde. Desuden indeholder smartphones  som iPhone og Android funktionalitet i form af eksempelvis GPS, som kan bruges direkte i Apps’ene.

Lokationsbestemte services

Med den indbyggede GPS-funktionalitet iPhone og Android-telefoner har man mulighed for at tilbyde services afhængigt af hvor brugeren befinder sig. Eksempler kunne være:

  • Hvor finder jeg det nærmeste autoværksted eller tankstation?
  • Hvad finder der af kulturelle arrangementer i mit nærområde?

Disse services kan desuden gøres mere dynamiske:

  • En café pusher automatisk tilbud om rabat på caffe latte når man passerer caféen. 
  • Alarmcentralen får automatisk tilsendt dine GPS-koordinater når du ringer til dem, så de hurtigt kan sende hjælpe uden først at skulle slå adressen op.

Hurtig og brugervenlig service

Mange mennesker ønsker en hurtig og brugervenlig service. Med en specialdesignet App har virksomheder muligheden for at tilbyde en sådan service og komme i kontakt med nye potentielle kunder, som er interesserede i den.

Online og Offline

Til forskel fra mobile hjemmesider kan Apps ofte fungere helt eller delvist selvom der ikke er adgang til et mobilt netværk. Det kan være at man må gå på kompromis med noget af funktionaliteten hvis man er uden for dækningsområdet, men afhængigt af applikationstypen vil man stadig kunne have stor nytte af App’en.

 

Vi tilbyder udvikling af Apps til iPhone, iPad og Android og hjælper desuden med at vurdere de forretningsmæssige fordele der kan være ved at tilbyde Apps til medarbejdere eller kunder.